"ההחלטה לסגור את שגרירות ישראל בבאלרוס שגויה"

    בהודעת משרד החוץ נאמר כי 'עקב סגירת הנציגויות האמורות יקצה המשרד את המשאבים שיתפנו לטובת הגברת הפעילות הקיימת ותגבורן של נציגויות אשר תחום אחריותן יגדל, תוך שמירה על האינטרסים של מדינת ישראל גם באותם מרחבים בהם הנציגויות תיסגרנה'
    שלום בידרמן No Comments on "ההחלטה לסגור את שגרירות ישראל בבאלרוס שגויה"

    משרד החוץ: 'הממשלה החליטה על סגירת כמה נציגויות ישראליות בחו"ל במהלך שנת 2016' • באלרוס: אנו נאלצים לנקוט צעד דומה • מרכז רבני אירופה מבקש לשקול שנית

    בהודעת משרד החוץ נאמר כי 'עקב סגירת הנציגויות האמורות יקצה המשרד את המשאבים שיתפנו לטובת הגברת הפעילות הקיימת ותגבורן של נציגויות אשר תחום אחריותן יגדל, תוך שמירה על האינטרסים של מדינת ישראל גם באותם מרחבים בהם הנציגויות תיסגרנה'
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    'ההחלטה על סגירת שגרירות ישראל בבאלרוס היא שגויה ועשויה להעיב על מערכת היחסים הטובה שהתפתחה בשנים האחרונות בין הקהילה היהודית המתפתחת ברחבי באלרוס לשלטונות – כך הגיבו ב'ועידת רבני אירופה' על ההחלטה ולפיה ישראל תסגור את הנציגות הישראלית במינסק.

    הם מתחו ביקורת על ההחלטה שהביאה למשבר ביחסים בין המדינות; 'על ישראל לזכור כי בבאלרוס ישנם אינטרסים יהודים רבים. בתי כנסת. מוסדות תורה ובהם ישיבת וולוז'ין. ועוד, בתי עלמין ובהם טמונים גדולי ואדירי התורה זיע"א וקברי אחים, ואל לה לישראל במחי החלטה אחת להביא חלילה לפגיעה במחויבות שלטונות באלרוס לשמור על האינטרסים היהודיים במדינה.

    במכתב ששוגר למנכ"ל משרד החוץ, מר דורי גולד כותב הרב פנחס גולדשמידט כי 'אנו  עוקבים בדאגה אחרי המתרחש ושומעים תחושות קשות של הקהילה המקומית לקראת סגירת שגרירות ישראל במינסק.

    במכתב שהעתקו נשלח לרוה"מ נתניהו כותב הגר"פ גולדשמידט כי 'הקהילה המקומית מונה כ- 25,000 יהודים המרוכזים בערים הגדולות. גם אחרי גל העלייה הגדול של שנות ה 90 יהודי בלארוס ממשיכים לעלות לארץ בשיעור גדול יותר מכל מדינות האזור –  כ 6% בשנה.

    'איננו מתיימרים להביע דעה באשר לשיקוליה הכלכליים של מדינת ישראל באחזקת נציגות במדינה זו או אחרת, אבל דומנו שהייחודיות של בלארוס במשפחת העמים וההיסטוריה שלה בגורל היהודים שכ 80,000 מילידיה חיים כיום בישראל חייבות להישקל כערכי על.

    'אין זה סוד שמדינת בלארוס תומכת בישראל ולא נסתר מעיני מקבלי ההחלטות בבירות אירופה שיתוף הפעולה הכלכלי והמדיני של ממשלת בלארוס עם מדינת ישראל ברצון כאשר לעומת זאת גוברים הקולות באירופה ובעולם נגד זכותנו להגן על עצמנו מול מבקשי רעתנו. מול האווירה העוינת למדי בממשלות אירופה המגנות את ישראל השכם והערב ומול התנועות המתגברות המקדמות סנקציות כלכליות, מדיניות ומדעיות על ישראל עומדת בלרוס ומכפרת על עברה הלא רחוק בגישה מתקנת מובהקת.

    'יחסה הידידותי והמכבד של ממשלת בלרוס לישראל הייתה מורגשת ונתנה גיבוי לקהילה המקומית, תחושת ביטחון ויציבות. על כן דעתנו הברורה נאמרת מתוך אחריות לעם היהודי ולקהילות המקומיות בבלרוס, ששגרירות ישראל פעילה ומקשרת חשובה וחיונית ליהודים ולמדינה'.

    במשרד החוץ אמרו כי ההחלטה לסגור את השגרירות הישראלית במינסק, הינה מטעמי חיסכון בלבד. וכי במסגרת זו הוחלט על סגירה של שורה של נציגויות ישראליות ברחבי העולם. 'זו החלטת הממשלה מהקיץ על סגירת נציגויות ישראליות בחו"ל במהלך שנת 2016, וכי 'בוצעה עבודת מטה אשר בעקבותיה הוחלט לסגור את השגרירויות במינסק ובסן סלבדור, את הקונסוליות בפילדלפיה ומרסיי וכן את הנציגות האזורית למדינות הקריבים היושבת בניו יורק'.

    בהודעת משרד החוץ נאמר כי 'עקב סגירת הנציגויות האמורות יקצה המשרד את המשאבים שיתפנו לטובת הגברת הפעילות הקיימת ותגבורן של נציגויות אשר תחום אחריותן יגדל, תוך שמירה על האינטרסים של מדינת ישראל גם באותם מרחבים בהם הנציגויות תיסגרנה'.

    הודעתה של ישראל גררה תגובה חריפה של משרד החוץ בבלארוס שפרסם הודעה שבה נאמר כי 'יחסים דיפלומטיים מושתתים על הדדיות וכי בשל החלטת ישראל לסגור את השגרירות אצלם – אנו נאלצים להגיב באותה צורה'.

    בהודעה שפורסמה במינסק נאמר עוד כי 'הצד הישראלי עושה טעות בהתעלמות מהעובדה כי אנו מחויבים לגורלם של עשרות אלפי אנשים, ילידי בלארוס שעבורם ישראל ובלארוס הן מדינות קרובות, כמו גם את הדינמיקה החיובית הכוללת של יחסים בין שתי המדינות בתחומים שונים. צעד מוטעה שכזה כבר בוצע על ידי ישראל בשנת 2003, ופחות משנה לאחר מכן תוקן. אנו מקווים כי ישראל תשקול מחדש את הצעד המוטעה גם הפעם".



    0 תגובות